Η κρυογενική άρχισε να εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κυρίως στην αεροναυπηγική. Σε εμπορικό και βιομηχανικό επίπεδο άρχισε να εφαρμόζεται το 1966.\r\nKατά την κρυογενική κατεργασία η κρυσταλλική δομή του μετάλλου συστέλλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Τα άτομα του μετάλλου δημιουργούν πιο πυκνή διάταξη μεταξύ τους κι έτσι εξαλείφονται τα κενά στην κρυσταλλική δομή του. Παράλληλα, εκτονώνονται οι παραμένουσες τάσεις. \r\nΟι τρεις κυριότερες μεταβολές που προκύπτουν στα μέταλλα, μετά την κρυογενική επεξεργασία είναι: \r\n1. Η κρυσταλλική δομή του μετάλλου μεταβάλλεται σε πιο ανθεκτική δομή στη φθορά. \r\n2. Επιτυγχάνεται μεγαλύτερη συνοχή στη δομή του μετάλλου με τελικό αποτέλεσμα την μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. \r\n3. Εκτονώνονται οι τυχαίες μεταλλικές εντάσεις που μπορεί να έχουν προκληθεί από θερμική ή μηχανική επεξεργασία στα μέταλλα. \r\nΤα πλεονεκτήματα της κρυογενικής επεξεργασίας είναι: \r\n- Αυξημένη αντοχή στην τριβή (φθορά). \r\n- Αυξημένη αντοχή στην κόπωση \r\n- Μετατροπή του οστενίτη σε μαρτενσίτη* στα φερριτικά μέταλλα \r\n(* Ο μαρτενσίτης είναι πολύ πιο σκληρός από τον οστενίτη με αποτέλεσμα να αυξάνεται η σκληρότητα του μετάλλου) \r\n- Μείωση των ταλαντώσεων \r\n- Αύξηση της ηλεκτρικής αγωγιμότητας \r\n- Μεταβολή στη μεταφορά της θερμότητας \r\n- Σταθεροποίηση των μετάλλων με τη μείωση της παραμόρφωσης λόγω θερμότητας, έντασης και ταλαντώσεων, και τέλος \r\n- Εξάλειψη των παραμενουσών τάσεων. \r\nΗ όλη διαδικασία αποσκοπεί στην αλλαγή της μοριακής δομής του μετάλλου με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο αλλά και τις καταπονήσεις.
Τιμή: | Τιμή κατόπιν επικοινωνίας |
---|---|
Χιλιόμετρα: | 1000 km |
Έτος Κυκλοφορίας: | |
Κυβικά: | 1000 cc |
Καύσιμο: | - |
Χρώμα: | |
Κατηγορία: | Naked |
Περιοχή: | Αθήνα |
.